Vragen en Informatie

Hieronder vindt u een gecategoriseerd overzicht van veelgestelde vragen in onze praktijk. 
Het antwoord verschijnt wanneer u de vraag aanklikt.

Onder de vragen is aanvullende informatie over onze praktijk opgenomen.
Voor overige (algemene) informatie kunt u ook terecht op de website allesoverhetgebit.nl

Bent u op zoek naar de voorlichtingsfolders van het Ivoren Kruis? Dan kunt u hier klikken.

  • De Praktijk

    • Hebben jullie een klachtenregeling?

      Onze praktijk is aangesloten bij de klachtenregeling van de KNMT.

      Wij doen ons uiterste best om u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Mocht het toch voorkomen dat u niet tevreden bent over een behandeling, laat het ons dan weten. Wij zullen proberen om het probleem zo goed mogelijk op te lossen. Een goed gesprek is vaak belangrijk om onduidelijkheden weg te nemen.

      Komen we er samen niet uit, dan kunt u contact opnemen met het Tandheelkundig Informatie Punt (TIP, tel: 0900 20 25 012). Het TIP is opgericht door onze beroepsorganistie, de KNMT.
      De TIP-medewerker zal u verder adviseren.

      Wanneer u uw klacht schriftelijk wilt indienen dan kan dit via de KNMT klachtenregeling. De KNMT kan u helpen door te bemiddelen tussen u en uw tandarts of door een formele klachtbehandeling te starten. Deze zal resulteren in een uitspraak. 

      Meer informatie vind u op de website van de KNMT.

      • Is er rond de praktijk voldoende parkeergelegenheid?

        Er is rond de praktijk ruime, gratis parkeergelegenheid.

        Auto: Voor de deur (met parkeerschijf, max 30 minuten). Naast de praktijk (onbeperkte tijd).
        Fiets: Voor de deur, in de fietsbeugels. 

      • Is de praktijk toegankelijk voor minder validen?

        De praktijk is goed toegankelijk voor minder validen.
        Onze ruimte is volledig gelijkvloers. Er bevindt zich slechts een kleine drempel bij de voordeur.
        Verder is er ruime parkeergelegenheid voor scootmobielen, rollators of rolstoelen.

      • Welke talen worden er in uw praktijk gesproken?

        Wij spreken in onze praktijk naast het Nederlands ook de volgende talen:

        Engels (English)
        Spaans (Español)
        Grieks (Ελληνικά)

      • Is de praktijk bereikbaar met het openbaar vervoer?

        De praktijk is goed bereikbaar met het openbaar vervoer.

        Bus: Halte 'Zorgcentrum Zuilenstein'. Twee minuten lopen naar de praktijk.
        Tram: Halte 'Batau Noord'. Tien minuten lopen naar de praktijk.

        U kunt kijken op www.9292ov.nl voor de snelste route naar de praktijk.

    • Administratie

      • Tot welke leeftijd krijgen jongeren de behandelingen vanuit de basisverzekering vergoed?

        Vanaf januari 2011 worden de kosten van jongeren tot en met 17 jaar vergoed.
        Let op: Alles wordt vergoed, met uitzondering van kronen, bruggen en orthodontie.

      • Declareren jullie de rekeningen rechtstreeks bij de verzekering?

        Gedeeltelijk. Wij hebben geen contracten afgesloten met zorgverzekeraars.
        Hierdoor moeten volwassenen vanaf 18 jaar zelf de rekening declareren bij de zorgverzekeraar. U krijgt van ons bij het afrekenen vervolgens een kopie van uw factuur die u bij de zorgverzekeraar kunt indienen.

        Let op:
        Voor kinderen tot en met 17 jaar declareren wij wél rechtstreeks bij de zorgverzekeraars en hoeft u verder zelf geen actie te ondernemen.

      • Naar welk rekeningnummer kan ik mijn betaling overmaken?

        U heeft van ons een factuur meegekregen en u moet deze nog voldoen?
        Het openstaande bedrag kan worden overgemaakt naar rekening:

        NL92ABNA0514604468 t.n.v. G. Nalmbanti, ABN AMRO Maarssen

        Vermeld a.u.b. bij uw betaling uw patiënt nummer en uw factuurnummer.

      • Wat zijn jullie betalingsmogelijkheden?

        U kunt bij ons contant betalen of met uw PIN-pas.
        Wij accepteren geen credit cards of cheques.

      • Welke tarieven hanteren jullie?

        De tarieven in de tandheelkunde worden jaarlijks vastgesteld door de NZa.

        2017:
        Voor informatie over de huidige tarieven kunt u hier klikken.

        2018:
        Voor de tarieven van volgend jaar kunt u hier klikken

      • Nemen jullie nog nieuwe patienten aan?

        Ja, op dit moment neemt onze praktijk weer nieuwe patiënten aan.
        Dit kan echter op korte termijn veranderen.

      • Is uw praktijk aangesloten bij ixorg?

        Ja, onze praktijk is aangesloten bij ixorg van de KNMT.
        Kijk voor meer informatie op ixorg.nl 

    • Behandelingen

      • Op welke leeftijd beginnen jullie met het behandelen van kinderen?

        In principe beginnen we met de controle als uw kinderen een jaar of twee oud zijn. U kunt ze voor deze tijd uiteraard ook meenemen wanneer u zelf op controle komt. Zo kunnen ze vast een beetje wennen voordat ze zelf in de stoel moeten liggen.

      • Hoe lang duurt het voordat een verdoving raakt uitgewerkt?

        Gemiddeld raakt de verdoving na 3 à 4 uur uitgewerkt. Let op: Dit verschilt per persoon.

      • Kan ik bij jullie een vaste behandelaar krijgen?

        U kunt bij ons altijd aangeven dat u een voorkeur heeft voor een bepaalde behandelaar.
        Wij zullen hierop ons best doen om u zo veel mogelijk bij deze persoon in te plannen.
        Helaas kunnen wij geen garantie geven dat dit altijd mogelijk is.
        Wel beloven wij u dat we u alleen in overleg bij een andere behandelaar zullen inplannen. 

      • Zetten jullie ook draadspalkjes vast?

        Jazeker. Wij kunnen net als bij de orthodontist uw spalkje weer stevig vastzetten.
        We raden u aan om zo snel mogelijk te bellen wanneer uw spalkje los is om
        schuiven van de tanden te voorkomen.

      • Kan ik bij jullie meerdere behandelingen combineren in een afspraak?

        In veel gevallen is dit mogelijk. U kunt hier, bij het maken van uw afspraak, aan de balie naar informeren. Houdt u er wel rekening mee dat bij het combineren van behandelingen de wachttijd zal oplopen. 

    • Aanvullende informatie

      • Eerste bezoek

        Tijdens uw eerste bezoek aan onze praktijk vinden er in principe geen tandheelkundige behandelingen plaats.

        Wij stellen het op prijs als u tijdens dit bezoek een naar waarheid ingevuld exemplaar van de gezondheidsvragenlijst van onze praktijk meeneemt. In principe ontvangt u van ons een lijst via de post, nadat u zich heeft ingeschreven. Heeft u toch geen lijst ontvangen, dan kunt u deze downloaden van onze website en uitprinten, of bij ons aan de balie afhalen. Wanneer bij het eerste bezoek blijkt dat u nog geen lijst heeft ingevuld dan wordt u bij binnenkomst gevraagd om dit alsnog te doen.

        Ook zijn wij wettelijk verplicht om uw Burgerservicenummer (BSN) te controleren. Wij hebben hiervoor een geldig legitimatiebewijs van u nodig.

        Wanneer u de verplichte administratieve handelingen heeft doorlopen zal de tandarts u naar de behandelkamer leiden en een mondonderzoek bij u uitvoeren. Wanneer er geen recente röntgenfoto's beschikbaar zijn, zullen deze zonodig worden gemaakt. Aan de hand van het onderzoek en de foto's zal de tandarts u vertellen hoe de situatie in uw mond er voor staat en u informeren over de eventuele vervolgstappen die genomen kunnen worden. Uiteraard heeft u tijdens uw bezoek ook ruime gelegenheid om vragen te stellen.

      • Behandelplan

        Wanneer het bij u noodzakelijk en/of wenselijk is om relatief uitgebreide tandheelkundige behandelingen te ondergaan, zal de tandarts een behandelplan voor u opstellen.

        Het is uiteraard nooit zo dat er maar één oplossing is voor de situatie in uw mond. Aan de hand van uw wensen en budget zal de tandarts een plan op maat voor u opstellen. Vaak is het mogelijk om een behandelplan gefaseerd uit te voeren, waardoor u de kosten kunt spreiden.

      • Behandelwijze

        Ziet u op tegen een behandeling? Bent u angstig of zenuwachtig? Vindt u het fijn als er wordt gepraat tijdens een behandeling, of juist niet? Wilt u graag uitleg over wat er gebeurt in uw mond of hoort u liever zo min mogelijk? Wanneer u voorkeur heeft voor een bepaalde behandelwijze kunt u het ons melden. We zullen ten alle tijde proberen rekening te houden met uw wensen. 

        In principe bepaalt u zelf of u voor een behandeling verdooft wordt. Wanneer de tandarts een erg gevoelige behandeling verwacht zal verdoving wel worden geadviseerd. Onze behandelingen richten zich op het afleveren van een technologisch hoogwaardig product in uw mond. Esthetiek en duurzaamheid staan hierbij centraal. Wij maken daarom gebruik van kwalitatief goede materialen en moderne apparatuur.

      • Praktijkhygiene

        Onze praktijk is opgebouwd rond hygiëne: Wij leven de regels en richtlijnen op het gebied van praktijkhygiëne en infectiepreventie zorgvuldig na. (Er zijn gebieden waar de regels en richtlijnen zelfs worden overtroffen). Nieuwe ontwikkelingen en inzichten worden op de voet gevolgd. 

        U kunt er op rekenen dat u bij ons altijd wordt behandeld met schone instrumenten en nieuwe materialen. Er wordt dagelijks veel tijd en moeite gestoken in het zorgen voor een superieure praktijkhygiëne en wij zijn hier dan ook erg trots op.

      • Betalingsvoorwaarden Medicas

        U vindt hieronder een link naar de betalingsvoorwaarden van onze incasso partner Medicas:

        Betalingsvoorwaarden Medicas 

      • Voorlichtingsfolders Ivoren Kruis

        Via onderstaande link kunt u een overzicht vinden van informatiefolders van het Ivoren Kruis. Veel van deze folders vindt u ook terug in onze praktijk. 

        Klik hier voor de folders van het Ivoren Kruis

    Contact

    Onder contact vindt u onze adresgegevens, openingstijden, spoednummers etc..
    Naar de contactpagina

    © 2009-2017 Tandartspraktijk Nedereind

    Nico van Veenendaal - webdesign & -development